Wil je op de hoogte blijven van nieuwe media in de culturele sector?

MuseumFuture – een initiatief van ErfgoeDigitaal – heeft zojuist het allereerste nummer van de .MF gelanceerd; een magazine gericht op de culturele sector. De mogelijkheden en het gebruik van nieuwe media voor deze sector staan hierin centraal.

 

Het blad zal viermaal per jaar verschijnen, telkens met een eigen thema. Het thema voor het eerste nummer is ‘Trending Topics’, ofwel de trends op het gebied van nieuwe media in 2011. Het blad is gericht op professionals uit de culturele sector en iedereen met een affiniteit voor cultuur en nieuwe media. Lezers kunnen inhoudelijk onder meer het volgende verwachten van het magazine:

 

  • Het laatste nieuws uit de sector, plus een uitgebreide agenda van relevante evenementen, tentoonstellingen, symposia en festivals.
  • Artikelen over zaken als mobiele applicaties en location based media, en diens toepassingen voor de culturele wereld.
  • Interviews met experts op het gebied van nieuwe media. In het eerste nummer spreken we bijvoorbeeld met Nancy Proctor, hoofd van de afdeling mobiele strategie en initiatieven voor het Smithsonian, ’s werelds grootste museum en onderzoeksfaciliteit.
  • Paneltests door ‘echte’ gebruikers, van verschillende nieuwe media-applicaties en gadgets, zoals e-readers en smartphones.
  • Achtergrondartikelen, bijvoorbeeld over hoe kunst & cultuur veranderen door de snelle ontwikkelingen die het medialandschap doormaakt.

 

Het magazine verschijnt niet alleen in gedrukte vorm, maar ook in een interactieve digitale variant. Op museumfuture.nl/magazine kan gekeken worden voor aanvullende informatie. Bijgevoegd bij dit persbericht zijn enkele rechtenvrije promotieafbeeldingen.

 

Wanneer u vragen hebt, neem dan gerust contact op met ons, via +31 (0)30 254 90 41, of via jorik@museumfuture.nl.

Weergaven: 59

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Is het taalgebruik in dit persbericht een indicatie van het taalgebruik in het magazine? If so, dan lijkt een eindredacteur met ’n wat betere kennis van het Nederlands me geen overbodige luxe: je hebt affiniteit met iets, niet voor iets; 'diens' had 'hun' moeten zijn; en ik neem aan dat de afdeling waarvan mw. Proctor het hoofd is, een afdeling is van het Smithsonian, niet voor het Smithsonian.

Ik vind het altijd raar dat je voor de pormotie van social media, de social media niet gebruikt, maar wel een papieren blad uit gaat geven.

Daaruit spreekt weinig geloof in de toepassing van social media. Dat zou nou juist de kracht van een dergelijk initiatief moeten zijn.

Hartelijk dank voor jullie reacties.

 

Het magazine richt zich op mensen in culturele sector die affiniteit hebben met nieuwe media, ofwel hier nog niet bekend mee zijn en hier meer over willen weten. Voor deze doelgroep willen we graag inzichtelijk maken dat er de nodige succesverhalen zijn over de inzet van sociale media in de culturele sector. Hierbij is het goed om op te merken dat naast een papieren magazine, er ook een e-bookversie beschikbaar is.

 

Daarnaast wijzen we er graag op dat MuseumFuture onder meer aanwezig is op LinkedIn, Twitter en Facebook. Wij zijn overtuigd van het nut van nieuwe en sociale media voor de culturele sector, waarvoor wij ook trainingen verzorgen.

Antwoorden op discussie

RSS

Zoeken in Archief 2.0

Loading

© 2017   Gemaakt door Archief 2.0.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden